2.a

2017-18-as tanév

Erdei iskola Dég,
2018.05.14.-05.17.

2018. május 14.-én 2. „A” osztály erdei iskolába indult. Nagy izgalommal bepakoltuk a bőröndöket és elfoglaltuk a helyeket a buszon, szülőknek hosszan integetve elindultunk az iskolától. Az út nem volt túl hosszú, hamarosan megérkeztünk Dégre. Sebestyénné Nagy Elvira a Borostyán Panzió és a tábor vezetője nagy szeretettel fogadott minket. Szobák elosztása és kipakolás után kijöttünk hatalmas zöld udvarra és elveztük a szabadságot, szaladgáltunk, labdáztunk, beszélgettünk. Kicsit később elkezdtünk ismerkedni a községgel, lovas kocsikázni indultunk Józsi bácsival és a két lóval, Lacival és Vilmával, megnéztük a szőlős kerteket, présházakat, láttunk baromfikat, disznókat, lovakat, kecskéket. Vidáman döcögtünk körbe, hangos énekkel üdvözölve a helyieket.  Este finom vacsorát kaptunk, meg kell jegyezni, hogy a bőséges házias ételek, amiket Borostyán étteremben főznek, külön dicséretet érdemelnek. Következő reggel borús idővel és szakadó esővel várt minket, ezért benti teremben hatékonyan töltöttünk pár órát tanulással, gyakorlással.  Ahogy csak kibújt a nap, elindultunk a Tájházhoz, ahol volt lehetőségünk kipróbálni magunkat agyagozásban és kenyérsütésben. Mindenki elvezte ezeket a tevekénységeket, összes kreativitását beleadva, és szebbnél szebb medálok és lenyomatok készültek el, gyönyörű perecek és fonott kalácsok sültek ki.  Este élménybeszámoló napló írása és a kidobós játék nem maradhatott el. Következő napunk tele volt nagyszerű kalandokkal.

Laktató reggeli után elindultunk megnézni mezőgazdasági gépeket, ahol minden gyereknek volt lehetősége közelről megvizsgálni őket, megörökíteni magát gépvezetőként.

Majd tovább folytattuk az utat és megérkeztünk a Festetics-kastélyhoz. A hatalmas park, csodálatos tó, évszázados fák, kastély látványával nem tudtunk betelni.

A Hollandi-ház mellett találtunk forrást legfinomabb vízzel, amivel mindenki tudta frissíteni magát. Élményekkel tele indultunk vissza, út közben újra láttunk gólyacsaládot, aminek a fészke a templom melletti téren van.  Ebéd után fáradt lábak nem akadályoztak abban, hogy még egy túrára induljunk. Ezúttal Izabella és Alex, a kutyája, tartottak nekünk legjobb környezetismereti órát.

Figyeltünk, füleltünk, szagoltunk, sok mindent láttunk: búzamezőt, pipacsokat, kakukkfüvet, agancsokat, fakopáncsot, mezei nyúlt, gyurgyalagokat.  A panzió kapujához visszaérve már csak leheveredni tudott a földre a nagy csapat.

De az esti szórakozásra mégis vártunk, volt izgalmas számháború és kidobós játék, sötétben cukorka keresés, csocsó mérkőzés, buli és diszkó.   Utolsó nap reggelén előkerültek a szép fürdőruhák, időjárás is kedvezett, így kis bemelegítés után belemártóztunk a medencébe, amivel már napok óta szemezgettünk, kicsit hűvös volt, de a vágyunk végre teljesült, úsztunk, labdáztunk és napoztunk. Eljött az összepakolás és hazaindulás ideje. Ebben a néhány napban tanultunk és játszottunk, közösen vettünk részt programokban, kalandokban, és sok új élménnyel, emlékkel haza tértünk.

Zinner Leon (2. A) és Zinner Julija (szülő).

Márton napi táncház képei

2016-17-es tanév

Erdei iskolánk videófelvételének megtekintése

info@kelenvolgyisuli.ujbuda.hu

(1) 424 5374  Fax: 424-5373

1116 Budapest, Kecskeméti J. utca 14.