8.a

2023-2024-es tanév

8.a osztály

Osztálykarácsony – ajándékozás utáni boldog arcok

Mikulásozás a testvérosztállyal

Rendhagyó történelemórán vettünk részt a Sziklakórházban

A Szépművészeti Múzeumban múzeumpedagógiai foglalkozáson

Kamaraerdő – tollas – számháború – bohóckodás – vidámság

2022-2023-as tanév

7.a osztály

Múzeumlátogatás

Az idei történelem tanulmányaink összefoglalásaként június 7-én a Semmelweis Orvostörténeti Múzeum foglalkozásán vettünk részt.

Osztálykirándulásaink

Június 2-án következett a Rám-szakadék meghódítása. A legklasszabb túra!

Június 1-jén kirándultunk Esztergomba. A macskalépcsőn mentünk fel a Bazilikához, mindenkinek nagyon tetszett.

Lézercsatáztunk is Esztergomban. Végre lelőhettük az osztályfőnököt! ;)

Farsang

A farsangra Mardzsi néni szuper táncot tanított.

Korcsolyáztunk

Február 23-án elmentünk korcsolyázni. Szép időnk volt, jól csúszott a kori.

Történelmi barangolásunk

Október 21-én megnéztük az Országházat, és az 1956-os eseményekről beszélgettünk.

A Kossuth térről hazafelé megálltunk „A Dunánál – József Attila szobra”.

Őszi kikapcsolódás együtt

Szeptembert 23-án elbringáztunk a Dunaparty Megállóhoz, ettünk, ittunk és nagyon jól éreztük magunkat.

2021-2022-es tanév

6.a osztály

2020-2021-es tanév

5.a osztály

Pályaorientációs nap

A karácsony közeledtével egy nehéz foglalkozást próbáltunk ki, ez a  cukrászat volt.
Mézeskalácsot sütöttünk és díszitettünk.

Mikulás

A járványhelyzetre való tekintettel térképes ajándékkereséses Mikulás ünnepséget szerveztünk.
Komoly helyismereti tájékozottsággal rendelkező elsősök hamar meglelték az ajándékaikat,
az ötödikesek szívélyes segítséggel támogatták a bizonytalanokat.

Kerékpározás

Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt a közeli őrmezei cukrászdába kerekeztünk.
Sok szülő támogatásával kerékpároztunk kígyózó sorban Őrmezőre.
A finom fagyi elfogyasztása után irány vissza az iskola.

Első közös programunk: Kamaraerdő

Délutáni közös játék, beszélgetés szülőkkel, testvérekkel a Nagyréten.
Jó hangulatú ismerkedési délutánt töltöttünk együtt sok-sok játékkal, mozgással.

2019-20-as tanév

Történelmi barangolások

Megemlékezés az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeiről

A 4.a osztály történelmi barangolásának helyszíne a Hadtörténeti Múzeum volt.
Honfoglalásról szóló interaktív múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt, melynek segítségével megismerhettük elődeink szokásait, fegyvereit.

2018-19-es tanév

Alíz Csodaországban

Kalaptánc

Nagy izgalommal készültünk a karácsonyi nagyelőadásra. Ildikó néni a rendezője volt a mesejátéknak, amit az idén előadtunk. Nagy dolog volt az életünkben, hiszen először volt ilyenben részünk. Már nagyon sokat hallottunk ezekről a híres, hagyományként öröklődő előadásokról.

A mi osztályunk nagyon izgalmas jelenetet kapott a darabban. Kalaptáncot adtunk elő. Az egyik meghatározó figurája a mesének Kalapos volt. Mi az ő nagyszerűségét emeltük ki a fantasztikus táncunkkal.

Sokat készültünk, próbáltunk. Köszönet Tornyos Kati néninek, aki nagyon ötletes koreográfiát talált ki. A jelmezeink elképesztők voltak. Színes kalapok, nyakkendő, kesztyűk -ezek a kalapkészítő táncosok kellékei.

Az előkészületek során részletesen megismertük Aliz történetét és a Csodaországban felidézett álom mondanivalóját megfejtettük és meg is értettük. Büszkék vagyunk, hogy Fehér Nyuszit és Ál-Teknőcöt Rita és Mendel varázsolta a színpadra.

A Rocky-s lányok is kitettek magukért. Pattogós zenére elképesztő tánccal vezették be a Szívkirálynő udvartartását. A jelmezük és a táncuk is magukért beszélt. Felejthetetlen élmény volt mindenki számára.

Történelmi ismeretszerzés

A 3.a osztály történelmi barangolásának első helyszíne a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem volt.
Itt rövid megemlékezés után virággal tisztelegtünk az 1956-os hősök emléke előtt.

Ezt követően a Nemzeti Múzeumba vezetett utunk, ahol izgalmas múzeumpedagógiai foglalkozás keretében ismerkedhettünk meg a lovagkor rejtelmeivel.
Felpróbálhattuk a korhű jelmezeket és korabeli pénzérméket készíthettünk. Élményekkel teli hátizsákokkal tértünk haza a programok után.

BOLYAI MATEMATIKAI CSAPATVERSENY

Október 12-én volt a Bolyai matematika csapatverseny. Az osztályunkból két csapat indult. A Kis tudósok és a Szivárvány együttes 4-4 tagból állt. A Tudorkán folyamatosan készültünk a versenyre. Előző évek feladat lapjait oldottuk meg. Rengeteget gyakoroltunk.

A verseny napján nagyon izgultunk. Az ünnepélyes megnyitó után elkezdődött a verseny: 60 perc alatt 14 feladatot kellett megoldani. Voltak nehezebb és könnyebb feladatok is. A 14-es feladat ért a legtöbb pontot, de ez a Kis tudósoknak nem okozott gondot!

Néhány nap múlva kiderült, hogy a Szivárvány együttes a 46. helyen végzett és a Kis tudósok bejutottak az első tízbe, az ő pontos helyezésünket ekkor még nem lehetett tudni. Még néhány nap és kiderült, hogy csapatunk a 8. helyen végzett a 189 induló közül.

Nagyon örültünk ennek a szép helyezésnek és Ildikó néni bíztatására úgy döntöttünk, hogy jövőre újra próbára tesszük tudásunkat.

KIS TUDÓSOK

Dömötöri Lilla, Hága Zsófia, Jusztin Regina, Kovács Mira

SZIVÁRVÁNY EGYÜTTES

Kisdeák Katinka, Kovács Eszter, Pomozi Lujza, Szili Szilvia

Kovács Mira

Kis tudósok

TANULUNK ÉS OKOSODUNK

Az aradi vértanúkra is emlékeztünk

EMMA ELŐADÁSA

ÁLLATOK VILÁGNAPJÁN KISELŐADÁSOKAT TARTOTTUNK KÖRNYEZET ÓRÁN

OKTÓBER

Készül a finom étel

Idén is megrendezésre került az Utcabál és  Főzőverseny az iskola melletti nagyréten. A 3.a osztály, mármint Mi, chilis babot készítettünk. Igazából a főzést Murár Marci apukája, Fehér Bence apukája és Thomas apukája csinálta. Két bográcsban is főztek. Egyet a gyerekeknek, ami nem volt csípős, és egyet a felnőtteknek, ami nagyon csípős volt.

Karla anyukája készítette az osztály tábláját. Kis mexicói kalapokat küldött be az iskolába, hogy színezzük ki, így végül is mindenki részt vett a tábla készítésében.

Az utcabálon volt dzsudó bemutató és természetesen rocky bemutató is. Ezen sok lány szerepelt az osztályból. Voltak pom-pom lányok is, de a mi osztályunkból azon nem vett részt senki. Volt arcfestés és meg lehetett ismerkedni a tájfutással is, sőt elsősegélynyújtást is gyakorolhattunk.

A zsűrinek igazi mexicói hangulatban mutattuk be az ételt, amit Leon apukája BabosLaBos-nak nevezett el és az anyukák közösen készítették el a tálat. Volt hozzá mexicói zene és jelmezek is. Az egész osztály mexicói viseletbe öltözött.

Mire az étel elkészült, az asztalunk teljesen megtelt mindenféle finomságokkal. Héli apukája nagyon sok tortilla chipset hozott, a többi szülő pedig rengeteg finomabbnál- finomabb sütit.

Mint, ahogy az előző két évben is, Thomas anyukájának a répatortájával zárult az finomságok sora. Ebben az évben nagyon figyeltünk arra, hogy ne termeljünk túl sok szemetet, úgyhogy mindenki hozta a saját poharát, tányérját és evőeszközeit.

A chilis babbal a Leg egzotikusabb étel címet nyerte el az osztályunk.

Tóth-Pataki Emma és anyukája

SOK DOLGOS KÉZ

KELENSULI UTCABÁL

A Túranapon mindhárom csapatunk kiválóan szerepelt.
Az 1. 2. és 4. helyen végeztünk.

TÚRANAP

Kerékpárversenyzőink                                                               Túranapra készülünk

SPORTÁGVÁLASZTÓ

Nagy izgalommal vártuk a suli indulását! Már hiányoztak az osztálytársak, a barátok, meg a suli! Az első napok nagyon jó hangulatban teltek. Az órarendet, a könyveket megkaptuk és kezdődhetett a tanulás! Már harmadikosok lettünk, így rengeteg versenyzési lehetőségről mesélt Ildikó néni. Jött a Sportágválasztó, amin mi voltunk a legtöbben az iskolából.

Minél okosabb vagy, annál többet kell tanulnod!”

ÜDVÖZÖL A  3.A osztály

2017-18-as tanév

Erdei iskola Dég,
2018.05.14.-05.17.

2018. május 14.-én 2. „A” osztály erdei iskolába indult. Nagy izgalommal bepakoltuk a bőröndöket és elfoglaltuk a helyeket a buszon, szülőknek hosszan integetve elindultunk az iskolától. Az út nem volt túl hosszú, hamarosan megérkeztünk Dégre. Sebestyénné Nagy Elvira a Borostyán Panzió és a tábor vezetője nagy szeretettel fogadott minket. Szobák elosztása és kipakolás után kijöttünk hatalmas zöld udvarra és elveztük a szabadságot, szaladgáltunk, labdáztunk, beszélgettünk. Kicsit később elkezdtünk ismerkedni a községgel, lovas kocsikázni indultunk Józsi bácsival és a két lóval, Lacival és Vilmával, megnéztük a szőlős kerteket, présházakat, láttunk baromfikat, disznókat, lovakat, kecskéket. Vidáman döcögtünk körbe, hangos énekkel üdvözölve a helyieket.  Este finom vacsorát kaptunk, meg kell jegyezni, hogy a bőséges házias ételek, amiket Borostyán étteremben főznek, külön dicséretet érdemelnek. Következő reggel borús idővel és szakadó esővel várt minket, ezért benti teremben hatékonyan töltöttünk pár órát tanulással, gyakorlással.  Ahogy csak kibújt a nap, elindultunk a Tájházhoz, ahol volt lehetőségünk kipróbálni magunkat agyagozásban és kenyérsütésben. Mindenki elvezte ezeket a tevekénységeket, összes kreativitását beleadva, és szebbnél szebb medálok és lenyomatok készültek el, gyönyörű perecek és fonott kalácsok sültek ki.  Este élménybeszámoló napló írása és a kidobós játék nem maradhatott el. Következő napunk tele volt nagyszerű kalandokkal.

Laktató reggeli után elindultunk megnézni mezőgazdasági gépeket, ahol minden gyereknek volt lehetősége közelről megvizsgálni őket, megörökíteni magát gépvezetőként.

Majd tovább folytattuk az utat és megérkeztünk a Festetics-kastélyhoz. A hatalmas park, csodálatos tó, évszázados fák, kastély látványával nem tudtunk betelni.

A Hollandi-ház mellett találtunk forrást legfinomabb vízzel, amivel mindenki tudta frissíteni magát. Élményekkel tele indultunk vissza, út közben újra láttunk gólyacsaládot, aminek a fészke a templom melletti téren van.  Ebéd után fáradt lábak nem akadályoztak abban, hogy még egy túrára induljunk. Ezúttal Izabella és Alex, a kutyája, tartottak nekünk legjobb környezetismereti órát.

Figyeltünk, füleltünk, szagoltunk, sok mindent láttunk: búzamezőt, pipacsokat, kakukkfüvet, agancsokat, fakopáncsot, mezei nyúlt, gyurgyalagokat.  A panzió kapujához visszaérve már csak leheveredni tudott a földre a nagy csapat.

De az esti szórakozásra mégis vártunk, volt izgalmas számháború és kidobós játék, sötétben cukorka keresés, csocsó mérkőzés, buli és diszkó.   Utolsó nap reggelén előkerültek a szép fürdőruhák, időjárás is kedvezett, így kis bemelegítés után belemártóztunk a medencébe, amivel már napok óta szemezgettünk, kicsit hűvös volt, de a vágyunk végre teljesült, úsztunk, labdáztunk és napoztunk. Eljött az összepakolás és hazaindulás ideje. Ebben a néhány napban tanultunk és játszottunk, közösen vettünk részt programokban, kalandokban, és sok új élménnyel, emlékkel haza tértünk.

Zinner Leon (2. A) és Zinner Julija (szülő).

Márton napi táncház képei

2016-17-es tanév

Erdei iskolánk videófelvételének megtekintése

titkarsag@kelenvolgy.dbtk.hu

(1) 424 5374  Fax: 424-5373

1116 Budapest, Kecskeméti J. utca 14.